Galerie i Centra handlowe

Co to znaczy ┼╝e komentarz jest zmanipulowany

Statystycznie oko┼éo 50% komentarzy nie pochodzi od u┼╝ytkownik├│w za kt├│rych podaj─ů si─Ö autorzy. Aby chroni─ç internaut├│w przed fa┼észywymi opiniami, komentarze na stronie najlepszeGALERIE.pl s─ů moderowane.

Komentarze w internecie s─ů umieszczane przez zwyczajnych internaut├│w - klient├│w, ale te┼╝: (u┼éo┼╝one w kolejno┼Ťci od najcz─Ö┼Ťciej wyst─Öpuj─ůcych):

  • 1. Obecnych pracownik├│w sklep├│w
  • Osoba przedstawia si─Ö jako klient i w komentarzu zachwala przede wszystkim ┼Ťwietn─ů obs┼éug─Ö i cz─Östo te┼╝ towar. Np. "ta pani Marzena R. z kucykiem jest ┼Ťwietnym sprzedawc─ů, tak mnie zach─Öci┼éa do zakupu i jestem w 100% zadowolona z zakupu. ┼Üwietne ubrania s─ů w sklepie XXX"

  • 2. By┼éych pracownik├│w sklep├│w, zwolnionych
  • Osoba przedstawia si─Ö jako klientka/klient, ┼╝e by┼éa/by┼é w sklepie XXX i zaobserwowa┼éa naganne zachowanie pracownika (i tu pojawia si─Ö imi─Ö a cz─Östo nazwisko np kierownika). Komentarze s─ů negatywne, podobnie jak w pkt 1. odnosz─ů si─Ö do konkretnych os├│b cz─Östo wymienianych z nazwiska. Opisuj─ů szczeg├│┼éowo sytuacje z ┼╝ycia sklepu na kt├│re prawdziwy klient nie zwraca uwagi lub nie ma mo┼╝liwo┼Ťci obserwacji. W negatywny spos├│b opisywany jest te┼╝ asortyment sklepu. Czy przeci─Ötny klient patrzy na personalia sprzedawc├│w?

  • 3. Sfrustrowanych klient├│w
  • W du┼╝ej cz─Ö┼Ťci sklep├│w reklamacje nie s─ů uwzgl─Ödniane. Tzn. nie ma mo┼╝liwo┼Ťci udanej reklamacji, reklamacja jest odrzucona. Jedyne co mo┼╝e zrobi─ç wtedy sfrustrowany klient to napisanie na internetowych forach czy stronach komentarzy w negatywnym ┼Ťwietle przedstawiaj─ůcym dan─ů firm─Ö. Je┼Ťli internauta umieszcza jeden komentarz, nie stanowi to o jego manipulacji. Gdy natomiast ta sama osoba w kr├│tkim odst─Öpie czasowym umieszcza kilka negatywnych komentarzy przytaczaj─ůc r├│┼╝ne sytuacje dotycz─ůce kilku reklamacji a dodatkowo sama sobie przytakuje np. ("Ja te┼╝ mia┼éam problem z reklamacj─ů towaru w sklepie" i tu jest ju┼╝ przytaczane inne zdarzenie reklamacyjne). Istnieje uzasadnione podejrzenie, ┼╝e celem takiej opinii nie jest przedstawienie zdarzenia z neutralnego punktu widzenia, a przytaczane zdarzenia prawdopodobnie nie wyst─ůpi┼éy.

  • 4. Agencje reklamowe wynaj─Öte w celu robienia PR
  • Zdarzaj─ů si─Ö sytuacje gdy umieszczane s─ů komentarze bardzo pozytywne, zachwalaj─ůce mark─Ö i produkty. Agencje PR tworz─ů wpisy na blogach, forach, stronach internetowych i posiadaj─ů nawet specjalne narz─Ödzia do monitorowania wpis├│w kt├│re dodaj─ů i opinii kt├│re si─Ö pod nimi pojawiaj─ů.

    Kiedy jest duże prawdopodobieństwo, że komentarz został zmanipulowany?
    Przes┼éank─ů do okre┼Ťlenia komentarza mianem "komentarz zmanipulowany" s─ů zdarzenia gdy ta sama osoba umieszcza kilka komentarzy pod r├│┼╝nymi nickami, podaj─ůc si─Ö za r├│┼╝ne osoby i opisuje r├│┼╝ne zdarzenia kt├│re sprowadzaj─ů si─Ö do jednego, sp├│jnego przekazu. Jest to sytuacja w kt├│rej osoba pr├│buje zmanipulowa─ç opini─Ö, wprowadzi─ç w b┼é─ůd internaut├│w.

    Je┼Ťli w komentarzu na stronie pojawia si─Ö kilka wpis├│w z nickiem "komentarz zmanipulowany", oznacza to, ┼╝e wszystkie te wpisy zosta┼éy umieszczone najcz─Ö┼Ťciej przez t─ů sam─ů osob─Ö.

    Przegladaj

     Kolekcje  Marki